Trenger du rørlegger?

Bestill her!

OSO Hotwater blir en del av det norske eksportlandslaget – får opphavsmerket «Made in Norway»

Snart 100 års arbeid for norske produkter i verdensklasse blir nå anerkjent med sertifiseringen "Made in Norway".

Helt siden 1932 har OSO Hotwater levert varmtvannsberedere av høyeste kvalitet. Siden den gang har verden gått fra svart-hvitt til farger, men én ting består:

Produktene lages fortsatt i Norge. For OSO gir aldri etter på kvalitet og ved å holde produksjonen lokal har man full kontroll på kvaliteten i alle ledd. Denne langvarige dedikasjonen til å produsere norske kvalitetsprodukter har nå gitt OSO en velfortjent fjær i hatten.

«Made in Norway»

Nylig mottok OSO Hotwater det sertifiserte opphavsmerket «Made in Norway». Sertifiseringen gis til selskaper som produserer sine produkter i Norge og som oppfyller strenge krav til kvalitet, bærekraft og verdiskaping.

For OSO er dette en viktig anerkjennelse og et bevis på deres innsats for å utvikle og produsere konkurransedyktige varmtvannsberedere av ypperste klasse, tilpasset ulike markeder.

"Made in Norway" er ikke bare et teknisk kvalitetsstempel, men det bekrefter også OSO Hotwaters engasjementet for norsk produksjon, innovasjon og bærekraft.

 Salgsdirektør Lars Ødegård er fornøyd med at OSO Hotwater nå kan benytte Norges offisielle opphavsmerke. Han forteller:

– Opphavsmerket «Made in Norway» skaper positive reaksjoner både i Norge og internasjonalt. Det styrker OSO som merkevare ved å synliggjøre vår fremragende produktutvikling og høyteknologiske produksjon med base i Norge. I utlandet knyttes Norge blant annet ofte til ren natur og produkter av høy kvalitet.

Norsk produksjon – kontroll over verdikjeden

Ved å produsere boligberedere i Norge sikres full kontroll over hele produksjonsprosessen. OSO Gruppen eier bedrifter som produserer både plastdetaljer til produktene og prosessutstyr til egne produksjonslinjer.

Høy produktteknisk kompetanse kombineres med avansert automatisering, noe som resulterer i en av de mest robotiserte produksjonslinjene i landet.

Dette gir enestående presisjon, høy effektivitet og jevn kvalitet på hvert eneste produkt som forlater fabrikken i Hokksund.

Trygghet for bransjen og kundene

For kunder og samarbeidspartnere betyr "Made in Norway" at OSO-produktene er utviklet og produsert under strenge kvalitetskrav.

Med lang levetid på produktene og lave servicekostnader, er disse berederne et trygt valg for både rørleggere og sluttbrukere.

Kortere leveringstider, bærekraft og lokale arbeidsplasser

Lokal produksjon gir unik fleksibilitet og kortere leveringstider, noe som er avgjørende i en bransje hvor tid er en viktig faktor.

I tillegg reduseres transportbehovet og klimaavtrykket, noe som bidrar til en mer bærekraftig verdikjede. Samtidig sikrer norsk produksjon viktige arbeidsplasser og bidrar til å styrke lokalsamfunnet rundt fabrikken i Hokksund.

Men hva betyr dette i praksis for rørleggere og kunder? Hvilke fordeler gir norsk produksjon sammenlignet med produkter laget i utlandet? Salgsdirektør Ødegård, har et tydelig svar på dette:
 
– OSO Hotwater har systematisk arbeidet med automasjon i flere generasjoner og er stolte av å være en av Norges mest robotiserte virksomheter. Dette gir OSO flere konkurransefortrinn og muligheten til å levere den beste kvaliteten til en konkurransedyktig pris. Med egne selskaper som produserer både komponenter og prosessutstyr har vi en unik kontroll over verdikjeden. Familieeierskapet er langsiktig med høy investeringsvilje for å holde kompetanse og arbeidsplasser i Norge. Vi er opptatte av å være fagmannens beste partner, og vi er tilgjengelige over hele Norge med lokal støtte.

Med opphavsmerket på plass – hva nå?

Å motta denne utmerkelsen er en viktig bekreftelse på at OSO leverer kvalitet i toppklasse med base i Norge. Men dette er ikke et mål i seg selv – snarere en motivasjon til å fortsette å forbedre seg.

For hvordan bygger man videre på en slik anerkjennelse? Hva mer kan OSO gjøre for å imponere både rørleggere og kunder – og samtidig styrke sin posisjon i markedet?
 
Salgsdirektør Ødegård har noen tanker om veien videre:
 
– Gjennom en fortsatt høy innovasjonstakt og en selskapskultur basert på kontinuerlig forbedring vil OSO Hotwater fortsette å være en ledende produsent av varmtvannsberedere i Norge. Vi vil bidra til den grønne omstillingen gjennom å avkarbonisere bygninger og energisystemer med våre produkter i et økende antall markeder. Vi vil fortsette å lytte til våre kunder, og bruke dette aktivt i våre forbedringsprosesser. Vi ser lyst på framtiden!